Vanliga frågor

 

  • När får jag min offert?

Vår ambition är att ge våra kunder så snabb service som möjligt! När du har fyllt i vårt formulär, så skall du erhålla en offert från oss samma dag eller senast en arbetsdag efter. Kom ihåg att du kan följa offertens process via länken som du erhåller från oss!
 

  • Jag har inte fått någon offert, varför?

Snabb återkoppling till våra kunder är vår största prioritet. Om det mot förmodan har gått mer än en arbetsdag sedan du skickade in din offertförfrågan, kan du maila till info@travellerbuss.se eller ringa 08-55 66 88 00 så hjälper vi dig.
 

  • Hur många får plats i bussen?

Vi har en buss för varje tillfälle och resesällskap! I vår vagnpark hittar du allt ifrån turistbussar med plats för 50 passagerare, till lyxiga dubbeldäckare och minibussar av flera storlekar. Läs mer om våra bussar och deras utrustning här
 

  • Kan jag hyra en buss utan chaufför?

På Traveller buss går det tyvärr inte att hyra en buss utan chaufför. Du bokar alltid buss med chaufför. Att hyra buss med chaufför innebär att du får en professionell och van förare som har alla nödvändiga utbildningar, försäkringar etc. Alltså ett säkert alternativ.
 

  • Varför finns det inte någon moms på priset i min offert?

Utlandsresor är momsbefriade.
 

  • Varför ska vi stå för chaufförens logi?

Vi strävar alltid efter att hitta prisvärda lösningar till våra kunder. Det är anledningen till att kunden ofta står för förarens logi vid flerdagarsresor. Att föraren stannar kvar över natten är både billigare och mer miljövänligt än att bussen skall köra hem och sedan tillbaka igen. Dessutom erbjuder hotell ofta reducerat pris för chaufförens rum när ni bokar för hela gruppen. Ni slipper då även bokningsavgiften, som tillkommer om vi skall göra bokningen. Om du ändå önskar att vi arrangerar hotell åt chauffören – meddela oss under övrigt i er prisförfrågan!
 

  • Kan jag få kontaktuppgifter till chauffören som ska köra min buss?

Du kommer att erhålla chaufförens namn, information om bussen samt bussens telefonnummer ca ett dygn innan avresan. Dessa uppgifter hittar du i samma länk som bokningen.
 

  • Kan jag ändra tider eller destinationer i min bokning?

Traveller Buss står för flexibilitet och kundanpassning! Därför kan du göra ändringar i din bokning fram till 12 timmar innan avresan – utan extra kostnad. Därefter debiteras bokningsändringar med 200 kronor.  Vi vill skräddarsy din resa helt i enlighet med dina önskemål!
 

  • När kan jag senast avboka min resa?

För kortare transfers och dagsturer har du möjlighet att avboka din resa kostnadsfritt fram till 24 timmar innan avresan. Om resan sträcker sig över flera dagar så tillämpas fri avbokning fram till 72 timmar innan resan. Därefter sker en debitering. Läs mer om kostnader vid avbokning här
 

  • När och hur sker betalningen av resan?

Betalningen sker mot faktura och betalningsvillkoret är 30 dagar netto för företagskunder. Privatpersoner har förskottsbetalning. Detta gäller under förutsättning att inga andra avtal föreligger.
 

  • Jag har glömt en personlig ägodel på bussen – hur går jag tillväga?

Ibland glöms saker kvar på våra bussar. När det inträffar vill vi naturligtvis hjälpa våra kunder att återfinna dessa! Här hittar du en lista över saker som har upphittats på något av våra kontor de senaste tre månaderna. Känner du igen ett föremål? Ring oss på 08-55 66 88 00, så kan vi hjälpa dig att återfå din ägodel (mot beskrivning av föremålet).
Vi tar inget ansvar för det som glöms på våra bussar.